donderdag 23 juni 2011

ابزاري جديد براي مديريت هويت آنلاين در گوگل

ابزاري جديد براي مديريت هويت آنلاين در گوگل
شركت «گوگل» روز ۱۷ ژوئن با معرفي تازه‌ترين ابزار خود با نام «من در وب» كه براي مديريت جست‌وجوي هويت آنلاين كاربران طراحي شده، گامي عملي براي بهبود وضعيت جست‌وجوي كاربران و جلوگيري از نتايج جست‌وجوي نامربوط برداشت.

شركت «گوگل» روز جمعه (۱۷ ژوئن ۲۰۱۱) ابزار تازه‌اي را معرفي كرد كه به كمك آن كاربران مي‌توانند نتيجه‌ي جست‌وجوي نام خود در وب را مديريت كنند. اين محصول تازه‌ي شركت «گوگل» كه «من در وب» نام دارد، حالا در داشبورد همه‌ي كاربراني كه شناسه‌ي كاربري گوگل دارند، در دسترس است.

بحث مديريت، كنترل يا حذف برخي نوشته‌ها و نظرات درباره‌ي كاربران در وب از بحث‌هايي است كه در سال‌هاي اخير بارها ميان كارشناسان وب و شركت‌هاي بزرگ اينترنتي مطرح مي‌شود. بسياري از كاربران از اينكه در جست‌وجوي نام آن‌ها در موتورهاي جست‌وجوگر، نتيجه‌هايي گاه كاملا بي‌ربط يا توهين‌آميز و دردسرساز ظاهر مي‌شود، ابراز نگراني مي‌كنند.

در سال‌هاي گذشته در مواردي كاربران به دليل اين نتيجه‌هاي نامربوط يا دردسرساز نام خود، با مشكلاتي چون از دست دادن موقعيت شغلي، عدم دريافت ويزا يا حتي جلوگيري از پرواز به كشوري ديگر روبر شده‌اند. كارشناسان مي‌گويند كه عواقب اين عدم مديريت نام، در آينده مي‌تواند مشكلات جدي‌تري به وجود آورد و نياز براي كنترل نام حقيقي در فضاي مجازي روز به روز مشهودتر مي‌شود.

با ابزار «من در وب» كاربر مي‌تواند براي جست‌وجوي نام خود در وب، دسته‌بندي‌هاي مختلف اطلاعات تعريف كند. «گوگل» در اطلاعيه‌اي كه در وبلاگ رسمي خود بعد از افتتاح اين ابزار تازه منتشر كرده، نوشته است: «هويت آنلاين شما نه تنها با آنچه خود منتشر مي‌كنيد، بلكه با آن‌چه ديگران درباره‌ي شما و فعاليت‌هايتان منتشر مي‌كنند تعريف و شناخته مي‌شود. هر نظري كه مي‌نويسيد، هر عكسي كه از شما تگ مي‌شود، هر كجا كه نام شما در مطلبي ذكر و لينك مي‌شود و يا هر نوشته‌ي وبلاگي كه به شما ارجاع داده شود، بخشي از هويت آنلاين شما را مي‌سازد و حالا شما مي‌توانيد بر اين اجزاي شكل‌دهنده‌ي هويت آنلاين خود، مديريت داشته باشيد».

اين ابزار تازه‌ي مديريت جست‌وجوي نام خود در وب، به صفحه‌هاي آموزش مديريت هويت آنلاين و منابع حذف اطلاعات ناخواسته نيز لينك شده است تا كاربران بتوانند با آگاهي بيشتري هويت خود در فضاي آنلاين را مديريت كنند. با نصب اين افزونه در پروفايل گوگل، كاربران مي‌توانند با نصب هشداردهنده‌هاي جست‌وجو بر روي ايميل و پروفايل «گوگل» خود، از آن‌چه درباره‌ي آنها در وب توليد مي‌شود به سرعت مطلع شده و محتوا را مديريت كنند.

ابزار «من در وب» يكي از ابزار رايگان شركت «گوگل» است كه در دسترس هر كاربر اينترنتي است كه پروفايل «گوگل» دارد.


Geen opmerkingen:

Een reactie posten